عنایتی: باشگاه تصمیم می‌گیرد هفته آخر با استقلال کجا بازی کنیم باشگاه استقلال: با هیچ بازیکنی تمدید نکردیم نکونام: باید هوشیار باشیم پخش زنده بازی الریاض و النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بوکسور‌های ایران یک قدم تا المپیک تاریخ و ساعت بازی تراکتور و پیکان در هفته بیست و هشتم | مطهری به دنبال جبران مافات در لیگ برتر پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز می‌شود تاریخ و ساعت بازی سپاهان و هوادار در هفته بیست و هشتم | مواریس به دنبال حفظ جایگاه سوم ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر طارمی رسما در میلان + عکس صحبت‌های اوسمار پیش از دیدار با استقلال خوزستان | بعد از پایان فصل درباره تمدید قرارداد صحبت می‌کنم اوسمار در پرسپولیس ماندنی است باشگاه‌های ورزشی مشهد به‌احترام شهادت رئیس‌جمهور، مشکی‌پوش شدند تراکتور تا پایان فصل مشکی‌پوش شد سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی برنامه‌های الهلال برای جذب لیائو رقم سقف قرارداد پرسپولیس مشخص شد هانسی فلیک اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی استقلال در لیست بعدی چند ملی‌پوش دارد؟ گوهری خیال بازگشت ندارد
سرخط خبرها

ملاقات استقلال با فجر پس از ۳ هزار روز!

  • کد خبر: ۸۶۵۸۴
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
ملاقات استقلال با فجر پس از ۳ هزار روز!
هفته چهارم لیگ برتر از فردا با بازی استقلال و فجر سپاسی آغاز می‌شود.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران از فردا با برگزاری ۴ مسابقه شروع خواهد شد. در مهم‌ترین بازی‌های فردا، استقلال باید در شیراز به مصاف فجرسپاسی برود و از ساعت ۱۸ نیز شهرآورد جذاب اصفهان بین ۲ تیم ذوب آهن و سپاهان برگزار خواهد شد.

ستاره‌های دونده فجر برابر استقلال مدعی

شاگردان اصغر کلانتری در لیگ امسال ۳ بازی انجام داده اند که در هر ۳ بازی خوب ظاهر شده اند. آن‌ها برابر نساجی مازندران و گل گهر سیرجان بازی را باختند، هر چند استحقاق شکست را نداشتند؛ اما فجری‌ها در هفته سوم و در آبادان دست به کار بزرگی زدند و تیم نفت را با ۲ گل زیبا شکست دادند تا حقانیت خود را بیشتر به اثبات برسانند. برتری برابر تیم نفت موجب شده است تا زرد پوشان شیرازی با روحیه بسیار خوبی به مصاف استقلال پر ستاره و آماده بروند که ۳ بازی خود را با بُرد پشت سر گذاشته است.

اما درآن سوی میدان تیم استقلال که اسب خود را برای قهرمانی در این فصل زین کرده است، ستاره‌های زیادی هم در ترکیب تیم و هم روی نیمکت دارد که برای انتخاب بهترین‌ها شاید کار مجیدی را سخت کند؛ اما او دستش در انتخاب بازیکن باز است. این تیم هم اینک از ۳ بازی با ۹ امتیاز در رده دوم جدول است و با زدن ۴ گل و خراب کردن ۲ پنالتی، همچنان دروازه شان را بسته نگه داشته و کلین شیت کرده اند که در نوع خود بی سابقه است. اما استقلال با وجود مهاجمان خوبی که دارد، آمار خط حمله اش خوب نیست و در این ۳ بازی فرصت‌های زیادی از دست داده و فقط ۴ گل به ثمر رسانده است.

جدال بعد از ۳ هزار روز

تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران پس از حدود ۳ هزار روز در لیگ برتر فوتبال دوباره در شیراز به هم رسیدند. فجر و استقلال در لیگ برتر ۲۴ بازی با هم برگزار کرده اند که حاصل آن ۱۲ برد برای استقلال، ۹ تساوی و ۳ برد برای فجر بوده است، این در حالی است که فجری‌ها در پایان لیگ برتر دوره سیزدهم با سطح اول فوتبال ایران خدا حافظی کردند و پس از ۸ سال به لیگ برتر دوره ۲۱ رسیده اند. همچنین پیش از شروع لیگ برتر، در لیگ آزادگان فجر و استقلال ۷ بار با هم بازی کرده اند که حاصل آن ۵ برد برای استقلال و ۲ تساوی بوده است. در جام حذفی هم این ۲ تیم ۳ بار با هم روبه رو شده اند که ۲ بار استقلال پیروز شده و یک بار هم که این بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد، به مساوی انجامید.

رونمایی از مهاجم فرانسوی استقلال

رودی ژستد، مهاجم فرانسوی، با قراردادی دوساله به تیم استقلال پیوسته است و گفته می‌شود در تمرینات بسیار آماده نشان داده است و در صورتی که کارت بازی او صادر شود، شاید مجیدی از این بازیکن در برابر فجر رونمایی کند. البته حضور مهاجم شمار ه ۳۹ استقلال در فهرست آبی پوشان برای دیدار با فجرسپاسی و سفر به شیراز مشخص نیست. این بازیکن قراردادش را امضا کرده،  اما با توجه به اینکه نام احمد موسوی هنوز از فهرست خارج نشده و در تمرینات هم حاضر است، هنوز نتوانسته است کارت بازی اش را دریافت کند. مسئولان استقلال در صدد ند تا در روز‌های باقی مانده تا سفر به شیراز، مشکل موسوی را حل کنند و با او برای فسخ توافقی به تعامل برسند تا نام ژستد را وارد فهرست کنند و کارت بازی اش را بگیرند.

شهرآورد کنار زاینده رود

در دیگر بازی مهم هفته ذوب آهن و سپاهان در اصفهان به مصاف هم خواهند رفت. سپاهان تا بدین جای فصل با کسب ۳ پیروزی پیاپی نُه امتیازی بوده و با استفاده از تفاضل گل بهتر نسبت به سایر رقبا در رده نخست جدول قرار گرفته است.

ذوب آهن نیز با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها با کسب یک پیروزی و یک شکست، سه امتیازی بوده و در رده یازدهم جدول ایستاده است. ذوب آهن در حالی آماده این دیدار می‌شود که در بازی مقابل استقلال با وجود ناکامی در کسب نتیجه، نمایش قابل قبولی را ارائه داد. سبزپوشان اصفهانی در فاز هجومی عملکرد خوبی داشته اند و بازیکنان این تیم تفکرات تارتار را پیاده کرده اند و بازی‌های منسجمی را به نمایش گذشته اند؛ اما مهاجمان این تیم نتوانسته اند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره بگیرند.

با این حال ذوبی‌ها در فاز دفاعی نمایش متوسطی ارائه کرده اند و مدافعان این تیم با اشتباهات بچگانه فرصت‌های زیادی در اختیار رقیب گذاشته اند و در نهایت روی جای گیری غلط مدافعان، نتیجه را واگذار کردند. در آن سو سپاهان با وجود کسب یک پیروزی دل چسب برابر هوادار، بازی چندان خوبی به نمایش نگذاشت. شاگردان نویدکیا با وجود برتری در بسیاری از فاکتور‌های هجومی نتوانستند موقعیت چندانی خلق کنند و در زدن ضربات نهایی نیز بهره وری پایینی به ثبت رساندند. در فاز دفاعی، اما زردپوشان چندان محک نخورده اند و هنوز عیار واقعی آن‌ها مشخص نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->